Skolēnu fiziskās attīstības individuālo
rādītāju izvērtēšana
•Procentiļu
metode - ļauj izvērtēt individuālos auguma garuma un ķermeņa masas, arī ĶMI
rādītājus, tos salīdzinot ar atbilstošiem normatīviem.
•Šo metodi
medicīnā pirmie ieviesa amerikāņu
zinātnieki 20.gs.40- gados.
Skolēnu fiziskās attīstības individuālo
rādītāju izvērtēšana izmantojot procentiļu metodi.
•Latvijā šīs
tehnoloģijas ir apstiprinātas Labklājības ministrijas veselības departamentā un
Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūrā.
•Citās valstīs
pastāvošie normatīvi ir atšķirīgi un praktiski neder Latvijas bērnu izvērtēšanai.
•Normatīvi der
~ 10 līdz 12 gadus, pēc tam jāizstrādā jaunus: atbilstošus nākošajai paaudzei.
Normatīvi ir izstrādāti izmantojot Latvijas bērnu auguma, ķerm. masas u.c. rādītājus, kuri tika ranžēti(sakārtoti) noteiktā kārtībā,
līdz ar to procentiļu sadalījuma grafiskajos attēlos un tabulās ir septiņi
“koridori”, jeb diapazoni: tālāk
norādītie ir izdoti 2007.g..
No 97 proc. un vairāk - vērtība ir
ļoti liela;
No 97 - 85 proc. – vērtība – par lielu,
No 85 – 65 proc. – vērtība palielināta;
No 65 – 35 proc. – vērtība normāla;
No 35 – 15 proc. – vērtība samazināta,
No 15 – 3 proc. – vērtība par
mazu;
No 3 proc. un mazāk – vērtība
ir ļoti mazak – vērtība
ir ļoti maza
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.