UZBUDINĀJUMS UN KAVĒŠANA
•CNS un lielo pusložu garozā notiekošie pamatprocesi regulē
atbildes reakciju uz kairinātāja iedarbību un novērš haosu un
izsīkumu organismā;
•Uzbudinājums -
ierosina atbildes reakciju;
•Kavēšana
–samazina atbildes reakcijas izpausmes vai pilnīgi novērš to;
•Kavēšana – ir
nervu šūnu funkcionālās aktivitātes atgriezeniska samazināšanās;
•Kavēšana – ļauj
akcentēt vienu, bioloģiski nozīmīgāko norisi.
Uzbudinājuma un kavēšanas procesu īpatnības bērniem
Bērniem
pirmsskolas vecumā dominē
uzbudinājuma process - spilgtas emocijas, kustīgums, nespēja ilgstoši
koncentrēties u.c.
•izteikta
uzbudinājuma irradiācija,
•vāja
indukcija,
•nestabīla
dominante,
•kavēšana attīstās lēnāk (jo mazāks bērns, jo vājāks
kavēšanas process nervu sistēmā).
Kavēšanas veidi
•Beznosacījuma
kavēšana – attīstās ātrāk;
•Nosacījuma
kavēšana: (attīstās vēlāk)
-
dzēsošā,
-
diferencējošā.
•Izlasīt
patstāvīgi 27.-30.lpp. A. Valtnera grāmatā “Bērnu un pusaudžu fizioloģija”
Augstākās neirālās darbības tipi-vēsturiskā
skatījumā
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.