Uztveres fizioloģija
Uzbudinājuma impulsu “ceļš”
•Sākas
no receptoriem;
•Pa
jušanas (centrtieces) nerviem nonāk CNS
;
•Starpsmadzenēs
– talāmā informācija tiek uzkrāta un tālāk tiek sūtīta uz garozu;
•Nonāk
primārajā sensorajā zonā(kodolā), tālāk - sekundārajā un asociatīvajā zonā, kur
•Realizējas
saikne ar citām garozas daļām – ar motoro, sensoro, kognitīvo
procesu norisi.
Uztveres attīstība
•Pirms dzimšanas
bērnam jau darbojas sensorās sistēmas:
garša, tauste, redze, dzirde u.c.;
• no 2-3 mēn. vecuma zīdainim strauji attīstās redze ( vajag krāsainas rotaļlietas utt.),
•5-6 g. vec. ļoti intensīvi attīstās asociatīvās zonas, kas nepieciešamas komplicētu, nepazīstamu attēlu pazīšanai- tas
ir sensitīvais redzes funkcijas attīstības laiks.
•Sākumskolas
vecumā un pubertātē (pieres daiva!) tas
turpinās, attīstās prasme diferencēt redzes stimulus.
Uztveres (attēlošanas) veidi NLP akcentētie
uztveres kanāli:
•Vizuālais
(redzes);
•Audiālais
(dzirdes);
•Kinestētiskais
(kustību-intuitīvais-emociju);
•Ožas/garšas.
Kā tos atpazīt savstarpējā mijiedarbībā?
Uztveres
spēju veicināšana
•Dažādi
vingrinājumi redzes, dzirdes, kustību
uztveres attīstīšanai: iztēlošanās, asociāciju meklēšana u.c.
•Uztvere ir
saistīta ar visām a.n.d. izpausmēm;
•Dažādu
faktoru ietekme uz uztveri: piemēram,
ja samazināta gaismas intensitāte –slikti
uztver krāsas vai to spilgtumu, priekšmetu lielumu, kontūras, attālumu,
pārvietošanos u.c.
Комментариев нет:
Отправить комментарий
Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.