пятница, 22 мая 2015 г.

Skolēnu fiziskās attīstības individuālo rādītāju izvērtēšana

        Skolēnu fiziskās attīstības individuālo rādītāju izvērtēšana

Procentiļu metode - ļauj izvērtēt individuālos auguma garuma un ķermeņa masas, arī ĶMI rādītājus, tos salīdzinot ar atbilstošiem normatīviem.
Šo metodi medicīnā pirmie ieviesa  amerikāņu zinātnieki 20.gs.40- gados.

Skolēnu fiziskās attīstības individuālo rādītāju izvērtēšana izmantojot procentiļu metodi.
Latvijā šīs tehnoloģijas ir apstiprinātas Labklājības ministrijas veselības departamentā un Veselības statistikas un medicīnas tehnoloģiju aģentūrā.
Citās valstīs pastāvošie normatīvi ir atšķirīgi un praktiski neder Latvijas bērnu izvērtēšanai.
Normatīvi der ~ 10 līdz 12 gadus, pēc tam jāizstrādā jaunus: atbilstošus nākošajai paaudzei.

Normatīvi  ir izstrādāti izmantojot Latvijas bērnu  auguma, ķerm. masas u.c. rādītājus, kuri  tika ranžēti(sakārtoti) noteiktā kārtībā, līdz ar to procentiļu sadalījuma grafiskajos attēlos un tabulās ir septiņi “koridori”, jeb diapazoni:  tālāk norādītie ir izdoti  2007.g..
            No 97 proc. un vairāk - vērtība ir ļoti liela;
            No 97 - 85 proc. – vērtība – par  lielu,
            No 85 – 65 proc. – vērtība palielināta;
            No 65 – 35 proc. – vērtība normāla;
            No 35 – 15 proc. – vērtība samazināta,
            No 15 – 3 proc. – vērtība par mazu;
            No 3 proc. un mazāk – vērtība ir ļoti mazak – vērtība ir ļoti maza

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.